ظرفیت مدارس نمونه دولتی
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ظرفیت مدارس نمونه دولتی

قبولی در مدارس نمونه دولتی ، منوط به دارا بودن شرایط شرکت در آزمون و کسب رتبه و تراز لازم برای قبولی در این مدارس است و ظرفیت مدارس نمونه دولتی  و ظرفیت مدارس تیزهوشان نیز تاثیر زیادی در قبولی دانش آموزان خواهد داشت. لذا آن دسته از داوطلبانی که تراز بالاتری داشته باشند ، می توانند با توجه به ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم  پذیرفته شوند. داوطلبان و اولیای محترم آنان توجه داشته باشند ، که ظرفیت در هر یک از این مدارس استان های مختلف متفاوت می باشد.

ظرفیت مدارس نمونه دولتی 1400-99

 

ظرفیت مدرسه های نمونه دولتی در سال های مختلف متفاوت می باشد. به احتمال بسیار زیاد ثبت نام نمونه دولتی هفتم 99 را برای سال جاری نخواهیم داشت، لذا در رابطه با ظرفیت پذیرش در این مقطع نمی توان اظهار نظر نمود. اما چنانچه همانند سال های گذشته برای دبیرستان متوسطه اول آزمون ورودی داشته باشیم ، قبولی هر یک از دانش آموزان ، منوط به کسب تراز و نمره لازم خواهد بود.

با توجه به شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی  برای پایه نهم، آن دسته از داوطلبانی که بتوانند در این آزمون نمره و تراز لازم را کسب نمایند،خواهند توانست در این آزمون موفقیت لازم را بدست آورند. برای متقاضیان ورود به هنرستان ها شرایط قبولی برای ظرفیت مدارس نمونه دولتی 1400-99 بدون لحاظ نمودن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

با توجه به اینکه ظرفیت مدارس نمونه دولتی از پیش تعیین شده است و داوطلبان موفق به کسب تراز آزمون را بر اساس همین ظرفیت پذیرش خواهند نمود، لذا شرایط انتقالی برای پذیرفته شدگان مدارس نمونه دولتی با شرایط ویژه ای همراه خواهد بود. لذا برای عشایر کوچ رو که دائما در حال سفر می باشند ، داوطلبان در سطح استان امکان ثبت نام و پذیرش را خواهند داشت.

 

شرایط و ضوابط پذیرش در مدارس نمونه دولتی

.ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم برای هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش و بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تائید مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دفاتر ذیربط معاونت آموزش و پرورش تعیین شده است که در هنگانم ثبت نام الکترونیکی و از طریق سامانه ثبت نام به اطلاع داوطلبان می رسد.

2.در رابطه با تغییر ظرفیت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ، مدیران هیچ گونه مجوزی برای افزایش ظرفیت پذیرش این مدارس نخواهند داشت. همچنین در رابطه با تعداد و افزایش مدارس نمونه دولتی نیز ، هرگونه افزایش بدون مجوز غیر قانونی خواهد بود. لذا داوطلبان بر اساس ظرفیت مدارس نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد.

3. چنانچه تعداد داوطلبانی که در آزمون نمونه دولتی ثبت نام می نمایند، کمتر از ظرفیت مدارس نمونه دولتی باشند، و یا تعداد دانش آموزانی که موفق به کسب حداقل نمره و حد نصاب و تراز لازم نشده باشند، می توانند با توجه به تشخیص مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان پذیرفته شدگان در رشته مذکور ، به رشته دیگری هدایت خواهند شد.

4.پذیرش در مقطع متوسطه دوم برای کلیه دانش آموزان در هر یک از رشته ها با توجه به نتایج نمونه دولتی نهم 1400-99 صورت خواهد پذیرفت. همچنین پذیرفته شدگان نهایی مدارس نمونه دولتی که در رشته های (علوم تجربي، رياضي فيزيک و ادبيات و علوم انساني، شاخۀ فني و حرفه اي) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق با آیین نامه هدایت تحصیلی است.

5. هیچ یک از پذیرفته شدگان در هر یک از رشته های ذکر شده در سال اول حق تغییر رشته را نخواهند داشت. بنابراین تغییر رشته در سال اول اکیدا ممنوع خواهد بود. آن دسته از داوطلبانی که مایل به تغییر رشته می باشند ف لازم است بنا بر مقررات و آیین نامه های موجود در زمان مقرر نسبت به تغییر رشته اقدام نمایند.

6.آن دسته از داوطلبانی که شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی را نداشته باشند اما مطابق با ظرفیت این مدارس در آزمون ورودی این مدرسه پذیرفته شده باشند، مطابق ضوابط هدايت تحصيلي، قبولي داوطلب در آزمون لغو و بياثر خواهد بود. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم در همان ابتدای ثبت نام تعیین می گردد. لذا داوطلبان عزیز در زمان ثبت نام نمونه دولتی خواهند توانست از وضعیت پذیرش آگاه شوند.

جهت اطلاع دقیق از ظرفیت مدارس نمونه دولتی 1400-99 و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9092305587 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم

 

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم هیچ ارتباطی به حوزه امتحانی شما نخواهد داشت. تعیین حوزه امتحانی به انتخاب داوطلبان صورت خواهد پذیرفت و هر یک از داوطلبان با توجه به علاقه مندی خود،  می توانند نسبت به تعیین حوزه امتحانی اقدام نمایند. اما در رابطه با ثبت نام در مدارس مربوطه ، داوطلبان ملزم به تبغینت از قوانین خواهند بود.

با توجه به اینکه پذیرش در نمونه دولتی بر اساس تراز کلیه داوطلبان تعیین می شود و لذا درصدهای لازم برای قبولی در نمونه دولتی تا حدود زیادی تعیین کننده پذیرش و یا عدم پذیرش شما خواهد بود. ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم  در سال های مختلف با تغییراتی روبه رو بوده است. البته این ظرفیت برای هنرستان ها با توجه به اولویت بندی پذیرش تعیین خواهد شد و شرایط متفاوت تری را به همراه خواهد داشت.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ظرفیت مدارس نمونه دولتی می باشند، می توانند با شماره های مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایند ، تا علاوه بر اطلاع از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم  از مشاوره قبولی در آزمون نمونه دولتی و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان و ثبت نام مدارس شاهد نیز بهره مند گردیند. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

چگونه می توانم از ظرفیت مدارس استان خود اطلاع یابم؟

ظرفیت مدارس نمونه دولتی در سال های مختلف متفاوت می باشد. این ظرفیت با توجه به درخواست آموزش و پرورش تعیین خواهد گردید. چنانچه مایل به اطلاع دقیق از ظرفیت مدرسه مورد نظر خود می باشید، می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا کلیه اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

حداقل معدل قبولی برای آزمون نمونه دولتی چند است؟

حداقل معدلی که برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی لازم است، معدل 17 می باشد. اما این بدین معنا نخواهد بود که شما با دارا بودن این معدل در این آزمون پذیرفته خواهید شد. بلکه معیار و ملاک قبولی شما در این آزمون تراز و نمره کسب شده خواهد بود.

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با ظرفیت مدارس  نمونه دولتی و شرایط آزمون نمونه دولتی ارائه دهیم.متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد بود .

 منبع : ظرفیت مدارس نمونه دولتی نهم





:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: